Prisjećajući se riječi sv. Franje iz našega Pravila: “… ministar neka ga zatim ljubazno ohrabri u njegovoj odluci (onoga koji moli da uđe u Red) i neka mu pomno izloži naš način života…“, (NPr 2,4) potrebno je da se to početno razdoblje smatra vremenom od velike važnosti. Stoga se može reći da je Postulatura početno i vrlo važno razdoblje života kandidata u zajednici. Ono traje ne manje od godinu dana, a traje ne više od dvije godine. Na ministru Provincijalu je da procijeni duljinu postulature. Ona mora biti provedena u odgojno-izobrazbenoj zajednici pod vodstvom izravnog odgojitelja, s trajnim boravkom kandidata u njoj i redovito s nazočnošću izvjesnog broja kandidata kako bi bio omogućen pravi bratski život. To razdoblje služi prvom iskustvu franjevačkoga života.
a) promicanje i produbljivanje međusobnog poznavanja između bratstva i kandidata, kao i poznavanja njegove obiteljske i društvene sredine;
b) pomaganje bratu da osobno sazrije u poznavanju i prihvaćanju sebe; u otvorenosti drugima bez gubitka vlastite osobnosti; u upotpunjavanju ljudskoga i kršćanskog života u mjesnim prilikama;
c) provjeravanje stupnja opće kulture i poznavanja vjere Crkve, upotpunjujući ih koliko je potrebno;
d) pomaganje kandidatu da uđe u sve osobniji odnos s Kristom po želji da se obrati i posveti Gospodinu, usmjerujući ga prema novom stilu života;
e) pružanje prvotnog poznavanja lika i života sv. Franje.
a) u okviru osobnosti, ljudske zrelosti, fizičkoga i psihičkog zdravlja i obrazloženja;
b) u okviru poznavanja i iskustva vjerskoga života;
c) u okviru osnovnog poznavanja života i lika sv. Franje;
d) osim toga, za one koji su već bili u nekoj drugoj redovničkoj ustanovi ili u velikom sjemeništu, traži se izvješće odgovornih, iz zajednice (sjemeništa) i, koliko je moguće, izravan razgovor s njima.
a) uvođenje u molitvu, popraćeno trenucima osobne i zajedničke molitve;
b) česti razgovor odgojitelja s kandidatom, po kojem postulant može postići povjerljiv odnos s odgojiteljem i u kojem se može upoznati sa svojim putem, prema svojim mogućnostima, posredstvom otvorenog vrednovanja i prikladnih naznaka, korisnih za njegov rast;
c) iskustvo fizičkog rada, napose u službi zajednice;
d) provjera ljudske i afektivne zrelosti kandidata i njegove sposobnosti da vedro živi s drugom braćom na istom putu;
e) razmišljanje o prvom upoznavanju zavjeta i redovničkoga života, kao i obitelji kojoj će pripadati;
f) proučavanje posebnih tema oko tri jezgre: ljudske dimenzije zvanja, poznavanja vjere i poznavanja franjevačke karizme.
a) stupanj ljudske i kršćanske zrelosti;
b) opću temeljnu kulturu;
c) afektivnu uravnoteženost;
d) sposobnost življenja istinskih bratskih odnosa;
e) sposobnost usvajanja franjevačkih vrijednosti.